Budapešť - mé fotky + deník

26. srpna 2015 v 17:29 | Rory |  My life

Letošní dovolenou jsem nestrávila u moře, ale jely jsme s mamkou na poznávací zájezd do Budapešti. V pátek jsme vyjížděli už v 3:20 ráno, takže jsem byla ten večer mega ultra nejvíc unavená, ale stálo to za to. :)
Do Budapešti jsme dojeli kolem 11, a jako první místo jsme navštívili Citadelu, kde je socha sv. Gellérta a krásný výhled na celé město. Omlouvám se za málo kvalitní fotku, bylo tam dost lidí. :D

Poté jsme jeli na trhy a tam jsme pokoupili pár suvenýrů. ;) Dále jsme si prohlédli synagogu, prošli jsme si pár krásných ulic a taky se stavili na trdelník. Poté jsme šli na jedno známé náměstí (teď jsi nemůžu vzpomenout na jméno :DDD). Tam jsme měli na chvíli rozchod, tak jsme to tam s mamkou prošly + nábřeží. Potom se mi sekl mobil (nejde mi vytáhnout baterka) a pěkně se povařil. Potom se naštěstí (a taky naneštěstí) vybil. Takže nemám fotky z Matyášova chrámu a Rybářské bašty, ale tyto stavby byly také kouzelné. :)

Druhý den jsme se šli kouknout na Spořitelnu a poté do baziliky sv. Štěpána. BTW leží tam jeho mumifikovaná ruka! XD Na fotce je výhled z kopule baziliky. :)

Poté jsme navštívili ještě jedno náměstí (opět si nepamatuju název) a vydali se do Parlamentu.

Parlament byla moje nejoblíbenější budova z Budapešti vůbec. :))

Parlament je krásný zvenčí i uvnitř. Korunovační klenoty se ale fotit nesměly. :/

Tato budova měla být původně taky parlament.

Později jsme jeli do Ostřihomi, navštívili tamější chrám a hrad a pluli lodí zpátky do Budapešti.

Přijeli jsme do krásného rozsvíceného města. Fotit v noci je dost o nervy, ale z 100 pokusů se pár kvalitních našlo. :)

V neděli jsme jeli do nedalekého zámku Gödölö, oblíbeného sídla císařovny Sisi.

A mají tam luxusní dezerty. :33

Jako poslední program našeho zájezdu jsme šli na vyhlídkovou věž, která leží na Budínských vrších. Krásný výhled...:)

Domů jsme dojeli v 0:30 v pondělí. :D Budapešť je moc krásná, toto město má své kouzlo, přitom většina památek není starší než něco málo přes sto let! ;) Příště jedeme do Maďarska asi jen do lázní. :D

BTW mám ještě spoustu fotek, takže kdybyste chtěli, udělám ještě jeden článek o Budapešti jen s fotkama. :))

Komentáře

1 Daju  | dajulifestyle.blog.cz Daju | dajulifestyle.blog.cz | Web | 26. srpna 2015 v 18:43 | Reagovat

Krásné fotky krásného města :3 Budapešť má nádhernou architekturu, ale abych řekla popravdě - jsem jedlík, takže mě nejvíce zaujal ten zákusek a hrozně mě mrzí, že ho vidím jen na obrázku a neleží tady předemnou :// :D  Jinak na to, že je to vyhlídková věž, tak mi příjde hrotně moc nízká :D

2 Kika Kika | Web | 26. srpna 2015 v 20:29 | Reagovat

v budapešti som bola v decembri :-) ale boli sme len pred parlamentom a v tej rybárskej či akej bašte :-D a na trhoch :-)

3 steel32 & darthnellr steel32 & darthnellr | Web | 26. srpna 2015 v 21:20 | Reagovat

vypadá to tam kouzelně, hnedka bych tam taky jela :D
a hlavně ten dezert!! :O

4 Barča Lucka Barča Lucka | 26. srpna 2015 v 22:11 | Reagovat

:OOOO nádherný fakt krása musím se tam někdy podívat :´)

5 Werangummi Werangummi | Web | 27. srpna 2015 v 10:56 | Reagovat

Nádherné fotky, podle tvých slov to muselo být opravdu skvělé. Hned bych jela taky, v budoucnu bych se tam určitě chtěla podívat, protože to podle tvých fotek vypadá fantasticky:) Skvělý článek:)

6 kakadyla kakadyla | Web | 27. srpna 2015 v 13:35 | Reagovat

Páni ty fotky jsou nádherné. Budapešť je místo kam bych se kouknout určitě chtěla.

7 Kia Kia | Web | 28. srpna 2015 v 16:38 | Reagovat

Vypadá to tam moc krásně! :)

8 sarah. sarah. | Web | 29. srpna 2015 v 11:41 | Reagovat

V Budapešti jsem ještě nebyla. Vlastně jsem ještě vůbec nebyla v Maďarsku... Ale překvapilo mě, že je to tam takové pěkné :)

9 Andy monster Andy monster | Web | 10. září 2015 v 21:57 | Reagovat

Super fotky. :) Aj ja som bola toto leto v Budapešti. :D

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.